Kiedy morderca jest zamożny i dobrze ustosunkowany, to może pozwolić sobie na dobrego adwokata, bo są sposoby na wywinięcie się z odpowiedzialności na sali sądowej.
Prawo w Stanach to nie jest tak łatwy kawałek chleba, jak można by sądzić. Studia prawnicze są drogie, absolwenci kończą je z długami w okolicy 100,000 dolarów, mniej niż połowa z nich znajduje zatrudnienie w zawodzie, a jeszcze mniejsza część znajduje się w czołówce. Łatwo zrozumieć ambicje i desperację niedoszłych prawników, dla których pokonanie kolegów jest być albo nie być. Przymus sukcesu z jednej, a bankowy tytuł egzekucyjny z drugiej pchają ludzi do czynów, których normalnie by nie popełnili.
Wyścig szczurów promuje i wykorzystuje bohaterka serialu „Sposób na morderstwo”, profesor Annalise Keating (Viola Davis). Na prowadzonym przez siebie tytułowym przedmiocie, wykłada praktykę prawa. Tak jak drwal uczyłby adeptów pod jakim kątem ciąć, jaką siekierą do jakiego drzewa, tak Keating analizuje jak dobierać przysięgłych, jak nimi manipulować, jak przygotować świadka, jak unieważnić dowody oskarżenia. A ma w tym spore doświadczenie, bo poza uczelnią jest wziętym adwokatem, najmowanym do obrony przez bogatych klientów w przypadkach uznawanych za beznadziejne. Mimo trudności każdy z nich udaje jej sie wygrać, zasiewając wątpliwości w ławie przysięgłych, stosując nielegalne przecieki do prasy, w skrajności manipulując dowodami. Nie przejmuje się przy tym czy klient jest faktycznie winny. Jest sowicie opłacana za obronę i robi to, nie przebierając w środkach. Jak może to gra czysto, a jak nie da się wygrać czysto, to sięga po brudne chwyty, żeby wygrać.
Profesor Keating z każdego roku wybiera czwórkę najzdolniejszych studentów, których zatrudnia w swojej kancelarii jako praktykantów. Wyjątkowo w obecnym naborze zgarnęła piątkę. Asher (Matt McGorry) to chłopak z bogatego domu, jego ojciec jest szanowanym sędzią z koneksjami. Connor (Jack Falahee) jest gejem i często wykorzystuje swoje podboje do awansowania w rankingu. Michaela (Aja Naomi King) jest typem prymusa, niesamowicie ambitna i wygadana. Laurel (Karla Souza) jest z nizin społecznych, co kompensuje pracowitością. Wes (Alfred Enoch) jest tym piątym. Na przedmiot Keating dostał się z listy rezerwowej, na jej krótką liste też załapał się paznokciami, nie ma ani pieniędzy, ani koneksji, ale jest bystry i szybko się uczy.
Wydarzenia w serialu rozgrywają się typowo w trzech miejscach. Na sali wykładowej Keating, gdzie skrótowo słyszymy teorię. W tle widzimy działania grupy wybrańców, która rozpracowuje sprawę, której podjęła się kancelaria Keating. Finał z reguły jest na sali sądowej. Schemat działa, ale scenarzyści postarali się o to, żeby nam się nie opatrzył. Mamy zatem dodatkowy wątek, w którym wychodzą ciemne sprawki Keating, jej męża, również profesora uczelnie, jak również grupy wybranych studentów. Każdy jest w coś umoczony, wszyscy troszeczkę udają i balansują między trzymaniem wizerunku na zewnątrz, a chowaniem swoich ciemnych sprawek. Serial zdobył wiele nagród, w tym kilka dla Violi Davis za główną rolę żeńską. Faktem jest że scenariusz pozwala jej grać całą gamę odczuć, od wewnętrznej siły do słabości,od absolutnej pewności siebie do bezradności, od gniewu do radości. Rzecz wciąga, więc cieszy informacja, że stacja ABC zdecydowała się na drugą serię.
Źródło grafiki: ABC Studios