Na tegorocznym warszawskim Pixel Heaven (31.05-1.06) odbędzie się Indie Basement 2.0, czyli wystawa i konkurs na najlepsze gry niezależne prezentowane podczas konwentu.
Kolejna edycja Pixel Heaven odbędzie się w weekend 31 maja – 1 czerwca, tym razem w klubie 1500m2 w Warszawie. Podobnie jak w roku ubiegłym, będzie to również święto niezależnych twórców gier. Indie Basement 2.0 odbędzie się jednak z nieporównywalnie większym rozmachem. Entuzjastyczne przyjęcie przez uczestników pierwszej edycji wydarzenia połączone z pozytywnym klimatem, który wówczas się wytworzył powoduje, że Indie Basement 2.0 będzie największym wydarzeniem dla twórców gier indie w Polsce.
O nagrodę Grand Prix oraz wyróżnienia w kategoriach Best Sound, Best Gameplay, Best Story i Fresh Air powalczą niezależne gry przygotowane w Polsce przez okres ostatniego roku. Produkcje zostaną ograne i ocenione przez multinarodowe, 14-osobowe jury. W zespole znajdą się Michał Madej, dyrektor kreatywny w szanghajskim oddziale firmy Ubisoft, Wojciech Ozimek, założyciel studia one2tribe, Tadeusz Zieliński, wieloletni, zasłużony dziennikarz growy, piastujący obecnie stanowisko Community Managera w firmie CD Projekt RED, Magdalena Cielecka, producentka gier przygodowych w Artifex Mundi oraz współorganizatorka Nordic Game Jamu Julie Heyde – autorka wspierającej technologię Oculus Rift gry XTODIE. Oprócz osób pracujących w przemyśle gier wideo, oceny wręczać będą również dziennikarze i krytycy: współpracujący z serwisem Gamasutra oraz targami GDC, założyciel niezależnego studia Necrosoft Games Brandon Shieffield, Dominik Głowacki – publicysta magazynu Gramy!, redaktor portalu 1ndie World i organizator konkursu Indie Basement 2.0, Remigiusz Maciaszek – prezenter gier i vloger, Paweł Schreiber – współtwórca specjalizacji Gamedec na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy i opiekun bloga Jawne Sny, Marcin M. Drews – publicysta Antyweb.pl, Adam Saczko – recenzent CD Action oraz Bartłomiej „VOyager” Dramczyk – niegdyś związany z kultowymi pismami Commodore & Amiga, Magazyn Amiga, Bajtek i Top Secret. Oceny konkursowym grom wręczy również organizator Pixel Heaven 2014 Robert Łapiński, a podczas trwania imprezy – jej publiczność. Termin zgłaszania gier do konkursu upływa 15 kwietnia, a Regulamin dostępny jest na stronie www pod adresem poniżej.
Informacja prasowa na stronie Pixel Heaven
Źródło grafiki: Pixel Heaven PB
Z ciekawostek retro to odpaliłem QUAKE’a na mojej Amidze 1200, pod emulatorem MacOS. Jednak działał zbyt wolno i nie był grywalny. Za to świetnie działała Civilization 3 i wiele innych gier, które nigdy nie zostały wydane oficjalnie na Amigę. Na Amidze stawiałem też pierwsze kroki w C. To nie był tylko komputer do zabawy, zmuszał wręcz do kreatywności. No i fantastyczny, na owe czasy, okienkowy system operacyjny mieszczący się zaledwie na kilku dyskietkach i nie wymagający dysku twardego! Ja Ami już nie mam, ale w szafie nadal leży kilka oryginalnych gier.